Дух и истина
Дух и истина
Християнски образователен сайт
Християнски образователен сайт

  Начало    Библия    Коментари    Връзки    За контакти    Духовни песни  
 
Теми от Библията
Възкресението
Герои на България
Първи български преводи на Библията
Смели реформатори
Петдесятно движение
Рийс Хауелс
Съботата през вековете
Саду Сундар Синг
Живот на вяра
Да бъдем по-добри
Духовни песни
Здраве и духовен живот
Храната на греха
Вавилонизация и хранене
Духовен Вавилон
Инквизицията на ХХ век
Ватикана и фашизма
Търсене в Библията
Естир 2003
Естир 2006
За сайта
За сайта
Коментари към статиите
Посещения на сайта


Коментари към всички статии

 Нов коментар

Коментари към статията Вавилонизация и хранене

Димитър, 2017-01-04 10:55:42
Статията е вярна.Подобна инф.има в книгата на д-р Гълъбов"Световна конспирация с/у здравето",публикувана в интернет.Има и др.подобни статии,качени с мнения и изследвания на специалисти,които ни предупреждават за тази опасност.Дано децата четат такива статии и се опазят.


viara, 2012-01-21 20:26:23
Аз мисля,че статията е много вярна и се радвам,че много от вас мислят и подкрепят това.Но самата статия не описва , че не трябва да ядем само мед и форми.просто дава от кои храни да се въздържаме за да си опазим до някъде здравето.Също мисля,че вегитарянството не ни отклонява от това да бъдем Християни.Точно това иска да постигне сатана масово онищожение-чрез земната власт,чрез храната и духовната заблуда.Както се опита да направи през първата и втора световна воини .Здраво тяло,здрав дух-здрав разум.


РУТ, 2010-03-02 15:46:02
ИСКАМ САМО ДА ДОБАВЯ ЧЕ ОТ ОПИТ ЗНАМ че щом човек търси Бог то Той го води .само ще добавя личните си наблюдения .Моето дете е на 6г от както се роди до 2г с таткои я опазихме от какаото и всяка негова форма и до като се справяхме детето ми не е било никога нервно или криво как да се изразя тя просто бе напълно спокойна . но след две годишна започнахме да и позволяваме по малко бисквити с какао . и други детки изкушения .
немога да ви опиша каква разлика все едно нее моето дете
след около 30минути се изнервя става припряна не спокойна .
и сега когато прочетох статията ви казвам от опит че това което е написано е истина .
Бог ни е създал за да сме щастливи и здрави и ако Той искаше да страдаме от пристрастяване щеше да създаде нещо с което да ни пристрасти към себеси защото ни обица за да сме с него винаги .
Но Той не го направи а ни даде свободна воля да изберем да живота си е наш но ако пренебрегнем това предупреждение и мъдроста на тези учени ще страдаме и ние и децата ни на който позволяваме от малки да се пристрастят към тези неща който им вредят .
мое мнение е че ние родителите сме настойници и докато можем да влияем на децата си ще сме и отговорни на какво ги учим .било за храненето .което влияе и на психиката им .било за възпитанието им.в любов и страх от БОГ .


Yoseph, 2009-07-14 07:49:48
V zakona e napisano mnogo iasno koi mesa mogat da se upotrebiavat za hrana.
Predi grehopadenieto na choveka beshe dadena vegetarianska hrana, no sled potopa se davat v zakona razlichni vidove meso i e opisano koi.
Ako niakoi iska da vnimava v tova, koeto B-g govori shte go spazva i she e dobre, dori ot gledna tochka na poslushanieto.Ako ne vseki e svoboden da ide ili ne tova ne oznachava, che G-d mu dava pravo da go pravi. Vsichko e nashe posledstvie.


григор, 2009-05-28 23:11:10
Производството на месо, от гледна точка на енергоразхода, е най-лошата форма за използване на земята: на една крава за една година са необходими 0,5 хектара земя. След година от тази крава животновъдите получават около 300 кг месо, което смятат годно за хранене. Ако през тази година на същото място се отглежда зърно или картофи, то ще се добият 10 пъти повече зърно или 67 пъти повече картофи, отколкото месо! Животните изяждат много повече храна, отколкото в кланиците се получава от тях. А от всички отглеждани животни най-неподходящи за превръщане на растителен протеин в животински са кравите, воловете и телетата. Когато са използвани за месо, те са идеалният вариант за “разхищение”. По данни на Американското министерство на земеделието от всеки 16 кг зърно, което отива за храна на добитъка, се получава едва 1 кг месо. Останалите 15 кг, т. е. 94% от зърното е загубено. Освен това “производството” на този 1 кг месо е свързано с още много други разходи за отглеждане, а и води до увреждане на околната среда при интензивното съвременно “месопроизводство”
Оборите и кланиците използват и замърсяват огромни количества вода, която попада във водоемите и е причина за замърсяването на реките, езерата и моретата. Само в едно средно по големина животновъдно предприятие от 5 000 бика ежегодно се образуват 10 000 000 литра изпражнения!
За производството на един-единствен хамбургер 4-5 кв. метра тропическа гора се изсича и превръща в пасбищна и земеделска земя. Тази земя обаче скоро се изтощава и отново се изсича гора за нови пасбища за добитък, чието месо отива в богатите страни.

А ето какво е казал един умен човек: “Под храна, в широк смисъл, разбираме всичко онова, което човек възприема чрез ума, сърцето и стомаха си”, “Някой е вегетарианец на физическия живот (...), но в духовния свят е пълен месоядец - той е тщеславен, горд, подозрителен, господар.”, “Истинският вегетарианец трябва да се храни освен с чиста храна, още и с чисти мисли, чувства и постъпки.”



григор, 2009-05-28 23:08:51
Друг новозаветен пример за практиката на вегетарианството в ранните християнски времена намираме в посланието на св.ап. Павел до Римляните: „По-добре е да не ядеш месо, да не пиеш вино и да не правиш нищо, от което брат ти се препъва, или се съблазнява, или изнемогва.” (14:21). Св.ап. Павел критикува практиката на някои невегетарианци, които, смятайки се за духовни и в този смисъл силни във вярата, презират въздържащите се от месо: „Един вярва, че може да яде всичко, а немощният яде зеленчук. Който яде, да не презира оногова, който не яде; и който не яде, да не осъжда оногова, който яде, понеже Бог го е приел.” (Рим. 14:2,3). От тук става ясно, че практиката на вегетарианството е съществувала още от апостолско време и се потвърждава от Библията.


Ако всички хора на земята бяха вегетарианци и ли поне не съществуваше интензивното съвременно месопроизводство, щяхме да спасим човечеството от глад и света от екологична катастрофа.
Съгласно проучванията на Американското министерство на земеделието, над 90% от всичкото зърно, което се произвежда в Америка, отива за изхранване на добитъка - крави, свине, агнета и пилета, които свършват на трапезата. Във Великобритания съответната цифра е 85%.Изобщо, преработването на зърното в месо е едно невероятно разхищение.


григор, 2009-05-28 23:07:28
Няма нищо по-добро от това да бъдем вегетарианци.Вегетарианството е заложено в самото начало от създаването на света и е дадено от Бога."И рече Бог: Ето, давам ви всякаква трева, що дава семе, каквато има по цялата земя, и всякакво дърво, чийто плод е дървесен и дава семе - това ще ви бъде за храна” (Битие 1:29) - това е класическият текст, обосноваващ вегетарианството на първосъздадения от Бога човек , КОЙТО Е НЕГОВ ОБРАЗ И ПОДОБИЕ и към който образ ние трябва да се върнем. Вегетарианството се прилага от христианите временно като пост. Пост - практика на въздържане от определени видове храни и напитки с цел ПРЕЧИСТВАНЕ НА ДУШАТА И ТЯЛОТО и подготовка за приемане на тялото и кръвта Христови в тайнството Причащение.(среша с Христовия Дух) Всеки истински духовен път започва от пречистването. От гледна точка на законите в невидимия свят пълното телесно и духовно пречистване е условие за неповторимата среща с Духа. Тоест срещата с Бога вътре в самите нас, с Бога, Който обитава човешкото сърце (сравни с Евангелие на Лука 17:21).
Вегетарианството е пост през всичките 365 дни на годината, целогодишен, непрекъснат пост. Ако, разбира се, е спазено едно извънредно важно условие: вегетарианецът да бъде човек със съответната душевна настройка, с чиста душа, с прави мисли, с достойни дела пред олтара на Божественото!Животът е дар Божи и ние нямаме право да го отнемаме.



Един атеист, 2009-05-25 20:38:16
Нека започна с това, че доста неща от статията са правилни... до тук спирам да се съглясявам с каквото и да е - не мога да разбера защо намисате Господ в цялата тази наука. Тук става въпрос за чисто ниво физиология и обмяна на веществата. Просто ми става смешно, когато видя правата вяра да се "хамелионизира" по такъв начин


беден и неук дюлгер, 2009-03-13 17:45:36
има само един който може да ни опази от отровни храни
и когато човек вземе водно кръщение да му бъдат изцерени кръст бъбреци и всякакви болести това може да го направи само господ исус христос


Ивелин, 2008-06-27 16:29:11
Здравейте, относно статията за вегетариянството - да добре е направена има и още неща които биха моглида се кажат. Но няма да ме накара да спра да хапрвам месо и месни продукти :).
Проблема в днешно време е индутрията .. във всяко едно отношение ... вегетариянци искам да ви кажа че същите тези химикал иги има и в отлгеждането на разстенията и няма да коментирам колк оса отровени почвите ни в миналото, та и сега още се разпадат пестициди използвани преди 40 години. Истината е в баланса и в домашното производство ... където всеки знае какво е произвел.
хаде припомнете си битие 4.4 и какви жертви са угодни - местните, кървавите,
едно мога да кажа употребата на месо не те прави грешен, но ако ще съблазнавам братята и сестрите си по добре да се откажа от месото.
това е всеки преценява за себе си.



vasko, 2008-02-19 10:05:19
viarvam v dumite na tazi statia . men bojia duh me vodi imenno v tazi nasoka. no sashto e vajno i koli4estvoto. vbibliata se kazva "sine moi kogato namerish med vzemi togava kogato ti e nujno i tolkova kolkoto ti e nujno" v prit4i. zdraveto e dar ot boga no i nasha otgovornost imenno 4rez pravilno hranene kato ka4estvo ikoli4estvo. az biah nepokoren i si navliakoh problemi no bog me izlekuva


Вальо, 2007-12-24 14:24:22
Съгласен съм със статията. Дълго време даже бях вегетарианец. Но истината е в средния път. Всеки трябва да реши как да приеме и противодейства на атаките на съвремието, без да отива в нито една страна.


Sylvia, 2007-12-02 17:50:30
materialut e absolutna istina po otno6enie na razgledania v nego problem za vredata ot nai-ob6to prerabotenata "hrana". Metodut e malko stranen - ne e zaduljitelno da se obvurzva s religiozna tematika tazi tema, samo za6toto e publikuvana na religiozen sait!


Катя Иванова, 2007-08-15 18:16:11
Страховита статия... направо може да преобърне целия начин на живот на човека!


Ludmil, 2007-08-06 18:55:08
Оцветителите влияят непосредствено на психиката

Децата обожават ярките лакомства, а родителите и не подозират, че много от проблемите им се дължат именно на тях.

Изкуствените оцветители в детските лакомства като бомбонки, сладоледи, напитки и др.­ могат да направят децата прекалено активни и неуправляеми. До този извод стигнаха британски учени след проведени експерименти. В техните заключения се вслушаха дори чиновниците от британската Агенция по стандартите на храните и е възможно скоро в страната да бъде забранено използването на "химия" в детските храни, съобщи Нюз.ру.

Предположения, че някои изкуствени хранителни оцветители и консерванти може да влияят негативно върху поведението на децата бяха изказвани многократно досега, но специалистите не успяваха да представят научни доказателства. Със задачата се справиха учени от университета в Саутхемптън, с помощта на родители, които се съгласиха поведението на децата им да бъде наблюдавано в продължение на четири седмици.

През цялото това време 277 деца на възраст от 3 до 4 години бяха под контрола на лекари и родители. Първата седмица малчуганите се хранели без оцветители и организмът им започнал да се изчиства от натрупаните по-рано хранителни "бои". През втората седмица децата били разделени на две групи ­ на едните давали сок с разтворени в него 20 мг оцветители и 45 мг консерванти. Това, всъщност, са съвсем незначителни количества, тъй като разрешените дози са много по-големи. На втората група деца давали сок със същия вид и вкус, но без "химия". Третата седмица отново "изчистили" децата от изкуствените оцветители, а четвъртата на някои дали сок с "химия", а на други без. Тази оплетена схема на изследване свежда влиянието на случайността до нула.

През четирите седмици на експеримента родителите водели дневник за поведението на децата си, без да знаят дали са пили чист или оцветен сок. В края на изследването се оказало, че малчуганите, пили сок с хранителни добавки, са станали прекалено активни, невнимателни и много импулсивни.

Учените считат, че оцветителите влияят непосредствено на психиката, по същия начин като много лекарства. Това означава, че податливи на влиянието им не са само алергичните, а абсолютно всички деца.


tina, 2007-01-19 00:57:48
nie sme tova,koeto iadem,,,


Вали, 2006-09-24 13:47:48
Aз съм с две ръце "за" подобно "просветление" на народа, защото самата аз съм зависима от сладкото, макар че знам вредата от него и обичам и всички здравословни храни. От 5-6 години се "утешавам със сладкиши-всевъзможни и в максимално поглъщаеми от тялото ми количества. Вследствие на това (а и на емоционалния стрес, който то докарва) сега съм с вегетативна дистония, себореен косопад и повишен андростендион. Не пожелавам никому залитането в каквато и да е крайност-истина е, че всеки сам знае най-доброто за себе си, но обърква съзнанието си с външни влияния.


dvora, 2006-06-27 01:47:25
След като никой не е съвършен, как Иисус казва: "Бъдете и вие съвършени (святи), както е съвършен вашият Небесен Баща." (Матей 5:48; 1 Петрово 1:16; Левит 19:2) А в 1Йоан 3:8-1 пише: "Който греши е от дявола... Никой, който е роден от Бога не върши грях..."
Яденето на нечисто (според Словото) месо е грях и Иисус не го отрече, но наблегна на това, че яденето с нечисти ръце (неизмити, според юдейския ритуал) не е грях, защото не са важни измислените от човеците закони и закончета, церемонии и разни ритуали, а това, което Бог е наредил (Левит 11). И как днес т. нар. християни си похапват с кеф кървавици и какво ли не, след като Бог е забранил? И какво означава "Няма да променя това, което съм изговорил!" (Псалом 89:34); "Аз, Господ, не се променям.." (Малахия 3:6) и "Които ядат свинско, гнусотии и мишки (т.е. нечисти меса)... ще загинат..." (Исая 66:17) Бог ли се е променил или фалшивото християнството е затънало до гуша в езичество и сатанизъм !?!


nopasaran, 2006-06-18 18:02:49
Който търси истината, ще я намери, независимо от сайта, който е стока, ще намери верният път и ще оцелее.......И все пак, дадена е само едната страна на медала, добре е да обясните на аудиторията "Що е нормална микрофлора и има ли тя почва у нас"!


Евангелист, 2006-02-21 10:31:55
Подобно на Бисеров.
Аз също смятам, че поставянето акцент върху чистотата на хранене идва от източните учения. За съжаление има хора които проповядват доста омешана идеология като се опитват да напаснат Християнството към източните вярвания.
Защо мисля така:
1. Християните се стремим преди всичко към духовната чистота и както правилно е отбелязано по-долу - нечиста храна няма защото тя излиза през "захода", но човек се осквернява от своите помисли, желания, думи, действия ...
Но тъй като никой човек не е съвършен (освен Христос) то ние чрез вяра в него ставаме духовно чисти
"Защото Бог толкова възлюби света, че даде Своя Единороден Син, за да не погине ни един, който вярва в Него, но да има вечен живот"
Еванлелие от Йоана 3:16
2. На фона на това обаче, източните учения проповядват "самоусъвършенстване", като крайната цел е човека на стане съвършен и самия той да стане един "Бог". Като естествена част от това идва и храненето, монашеството, медитацията, в бг-реалността ходенето на Рила и подобни неща, които един "Бог" би трябвало да прави за да се отдели от покварата на света.

Но ние сме си хора и за да имаме вечен живот можем да се надяваме единствено на Бога...
"24 Никой не може да слугува на двама господари, защото или ще намрази единия, а ще обикне другия, или към единия ще се привърже, а другия ще презира. Не можете да слугувате на Бога и на мамона.
25 Затова ви казвам: Не се безпокойте за живота си, какво ще ядете или какво ще пиете, нито за тялото си, какво ще облечете. Не е ли животът повече от храната, и тялото от облеклото?
26 Погледнете на небесните птици, че не сеят, нито жънат, нито в житници събират: и пак небесният ви Отец ги храни. Вие не сте ли много по-скъпи от тях?
27 И кой от вас може с грижене да прибави един лакът на ръста си?"
Евангелие от Матей 6 глава

Само по-себе си самоусъвършенстването е правилно и Християните също го правиме, но без идеята да станем накрая Богове. В крайна сметка до голяма степен образователната система на западното общество се дължи тъкмо на Християнството.
(и не мога да разбера това сравниние на католицизма с отрова - дори в източните държави първите съвременни училища са основани точно от католически мисии)



Виличко, 2006-02-16 03:30:06
за коментара на hrisi.защо не ти харесва,че сайта е религиозен.мисля,че те познавам.пиши ми ако искаш на vilishko@mail.bg


Виличко, 2006-02-16 02:47:02
за коментара на hrisi.защо не ти харесва,че сайта е религиозен.мисля,че те познавам.пиши ми ако искаш на vilishko@mail.bg


някой си, 2005-09-07 23:06:33
Разделението на чисти и нечисти видове месо е съществувавало още преди потопа (припомнете си Ноевия ковчег), много преди законът да бъде даден на Мойсей в Синай. Какво, да не би онова, което е било ГНУСНО преди Христа, някак си вече да не е гнусно след Христа ?


някой си, 2005-09-07 23:05:59
Разделението на чисти и нечисти видове месо е съществувавало още преди потопа (припомнете си Ноевия ковчег), много преди законът да бъде даден на Мойсей в Синай. Какво, да не би онова, което е било ГНУСНО преди Христа, някак си вече да не е гнусно след Христа ?


Памир, 2005-09-07 12:33:56
Здравей Александър,

Според мен в статията не става въпрос за налагане на ограничения в храненето, а за навлизането на наркотични вещества и индустриални отрови в ежедневната храна на съвременния човек. Също за връзката между духовните промени в света и промените в целия начин на живот включително и храненето.

Ето храната, която Бог даде на човека при самото му създаване - Битие 1:29 "И Бог рече: Вижте, давам ви всяка семеносна трева, която е по лицето на цялата земя и всяко дърво, което има в себе си плод на семеносно дърво; те ще ви бъдат за храна." А съвременната храна няма много общо с тези неща - тя е продукт на химията и индустриализацията.

Поздрави


Александър, 2005-09-05 21:44:35
Всякакво налагане на ограничения в храненето противоречи на свободния избор на християнина. В Стария завет, Бог наистина забрани на изрилтяните определени храни, но Иисус Христос освободи хората от робията на закона. Спомнете си какво казва Духа на ап. Петър, когато той вижда покривалото слизащо от небето и върху него всякакви "нечисти" твари. Тъй, че не налагайте товар на хората, който вие не може да носите.


teoro, 2005-07-29 00:31:42
мдаа, хваната е вярната посока, но доста повърхностно и опростенчески. нещата са значително по-комплицирани и зависими от премълчани тук неща. а че слугите на рогатия ни тровят целенасочено и всячески, това е очевидно.


пиралкова, 2005-05-20 12:27:17
Напълно съм съгласна с написаното - да, вредни са тези храни. Мисля си, че все пак трябва да се намери златната среда, а не да се отрича всичко изведнъж. Как да се нахрани човек "навън"? Ако спазваме всичко, трябва да отидем на село и да ядем само плодове. Това не е възможно.


Бисеров, 2005-01-29 23:56:00
Пак към juri
Колкото до връзката с глобализацията защо изключвате вероятността сатана да е объркал освен духовния живот и начина на хранене на хората? Ще се съгласите предполагам че лукавия е объркал тотално духовното хранене като наред с Библията по целия свят поднася като “храна” различни отрови, по-бавнодействащи или по-бързо – веди, меди, ко-рани, и пр. Поднася и изопачено представяне на Библията, поднася лъжепророците си и лъжеученията им. Защо смятате че той като господар на плътския живот се е самоограничил и не използва всички налични възможности да причинява болка и да накара хората да мислят повече за нея и за намаляването й отколкото за духовното?


Бисеров, 2005-01-29 23:54:00
Чистотата на хранене и здравословността на храненето сами по себе си не водят до истинското Библейско разбиране за Бога. Затова виждаме редица общества (основно източни, дъно-висти, окултисти), които проповядват вегетаринско хранене, здравословни практики и др., а не приемат Христа.
Само че в цитираните стихове Исус говори за оскверняване, а не дали е вредно или не. Оскверняването е едно, а дали се храниш здравословно е съвсем друго. Така че цитата, който изпращате няма отношение към това дали да ядем нещо, което е вредно. Затова ако имате друго мнение и ако можете да докажете, че изброените като вредни “храни” са полезни направете го.



iuri, 2005-01-28 19:07:00
И изобщо имате ли някакво понятие за Вавилон, и какъв образ има той в Библията? Вавилон е преди всичко дух на противостояние срещу Бога, символ на властта на антихриста, който няма нищо общо с храните и здравето - Откр.18:2-5 Така че нека бъдем мъдри и трезвени, когато наричаме нещо "вавилонизация" и т.п.


iuri, 2005-01-28 18:56:00
А няма ли вавилонизация в самото публикаване на тази статия, питам се аз? Май нещо се разминавате с Духът на истината!? Обърнете, моля на следното:
"Още ли не разбирате, че всичко, що влиза в устата, минава в корема и се изхвърля навън? А онова, що излиза из устата, иде от сърцето; то именно осквернява човека; защото от сърцето излизат зли помисли, убийства, прелюбодеяния, блудства, кражби, лъжесвидетелства, хули: това осквернява човека." Матей 15:17-20


Георги Календеров, 2004-11-16 22:49:00
Екстра е материалчето. Все пак недостатъчно много хора знаят, че кока-колата е вредна, както и натуралните сокове. Ще популяризирам тези тези :-)


valeri, 2004-10-28 02:10:00
BEDNIAT 6TE SE NAIADE I S 6OKOLAD I S KOKA-KOLLA STIGA DA MOJE DA SI GI POZVOLI,SUNIAT MI E SLADUK ,KOGATO SUM SE TRUDIL BEZ DA SUM IAL 6OKOLAD ILI KOKA-KOLA.:)))))


hrisi, 2004-06-10 16:15:00
Че са вредни шоколадът, Кока-Колата и разните там изкуствени питието, всеки що-годе умен човек трябва отдавна да го е прозрял. Вашият сайт не дава информация за това какво и как приготвено е полезно за човешкия организъм. Защото, мисля си, ако ядем само мед и фурми, пием чай и пресни сокове, едва ли ще можем да бъдем пълноценни на работното място много дълго време. И друго, на прекалено религиозна основа е изграден този сайт и едва ли ще достигнат посланията ви до много хора.


Alex, 2004-05-21 20:44:00
super e saite samo che nemojah da razbera kakwo tochno triabwa da se iade?


veni, 2004-04-15 18:07:00
Статията е много ценна.Хората трябва да знаят с какво се хранят и сами да направят своя избор.Непростимо е да убиваме децата си със шоколад и кола .


znaest, 2004-02-24 00:27:00
Прав си, Памир.А и хората станахме много - 7 милиарда.Трябват някави сурогати, за да се изхраним.Иначе знем добре кое е полезно и кое не.


pamir, 2003-10-22 04:33:00
Светът обича това което е от света - даже и храните - Кока-кола, шоколад и т. н.


 Нов коментар